22 syyskuuta 2015

Tehtävä 22.9.15 tutustuminen Visit Finlandin sivuihin.

1)  Kiina workshop kierros. Kierroksen aikana järjestetään seminaari ja workshop viidessä Kiinan kaupungissa. Ostajiksi kutsutaan kunkin kaupungin tärkeimmät vakiintuneet Suomi-tuottajat ja uusia potentiaalisia matkanjärjestäjiä. Tapahtuman tarkoituksena on kansainvälistää Suomea enemmän.

2) Matkailusilmä, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

3) Iso-Britanniassa, Italiassa, Ranskassa, Japanissa, Kiinassa, Hong kongissa, Etelä-Kiinassa, Kiinassa, Pekingissä, Chongqinnissä, Shanghaissa, Saksassa, Beneluxissa, Sveitsissä, Itävallassa, USA:ssa, Venäjällä ja IVY:ssä

4) Visit Finlandin päätehtäviä ovat: Suomen matkailullisen imagon kehittäminen maailmalla, markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin, laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen kehitys.

5) Facebook, instagram, twitter, e.weibo, vk.com, flickr, pinterest, youtube. Kanavien tavoitteena on:

  • tavoittaa modernit humanistit verkon päämarkkinoilla, kasvattaen Suomen tunnettavuutta ja haluttavuutta matkailumaana.
  • inspiroida matkailijaa harkitulla, laadukkaalla ja massasta eroavalla sisällöllä niin että se leviää mahdollisimman laajasti.
  • ohjata uusia ja potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin.
  •  yhteisöllistää ja sitouttaa jo Suomeen rakastuneet matkailijat, jotta he tulisivat vierailemaan maahamme uudestaan.
  • löytää uusia inspiraatioita ja luoda keskusteluja erilaisten uusien tahojen ja ryhmien kesken esimerkiksi matkabloggareiden.
  • ideoiden ja korjaustarpeiden kerääminen matkailun tuotekehitykseen.

6) Sivusto, joka pyrkii kertomaan Visit Finlandista kaiken tarpeellisen. Sivuston tavoitteena on olla inspiraation lähteenä uusia matkailukohteita etsiville matkailijoille. Visit Finland on Finpro ry, yksikkö, joka vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisessä.

7) Visit Finlandin kansainvälistymispalvelut: markkinoinnin perusteet valmennuskurssi, matkailuyrittäjän kansainvälistymisopas, työkaluja turvallisuuteen internet sivusto, kansainvälistymiskriteerit, modernit humanistit työpaja.

8) Imagomarkkinoiden, tuotekampanioiden ja PR- ja mediatyön avulla.

9) Vuoden 2015 imagomediamatkat:

Matkan nimiKohdeAikaMarkkinointiteema
Nordic Bloggers ExperienceHelsinki + useita kohteita SuomessatammikuuCultural Beat, Silence, please ja Wild & Free
Lapp Dance – Urban Finnish Culture from South to NorthLevi, Tampere, Helsinkitammi-helmikuuCultural Beat
Sibelius 150Tuusulanjärvi, Helsinki, HämeenlinnakesäkuuCultural Beat
White NightsKuusamokesäkuuWild & Free
The Land of 188,000 LakesSaimaan alueheinä-elokuuSilence, please

10) Japanista: luonnonläheisiä matkailijoita
      Kiinasta: seikkailunhaluisia
      Saksasta: aktiivisia perheitä talvilomalle
      Iso-Britanniasta: moderneja humanisteja
      Italiasta ja Ranskasta: seikkailunhenkisiä luonnossaliikkujia
      Venäjältä: moderneja humanisteja
   

11) Visit Finlandin strategian tavoitteet 2015-2018

  • matkailutulojen kasvu  (matkailusta kokonaistulot 16 miljardia euroa ja ulkomailta saatavat matkailutulot 5 miljardia euroa vuonna 2018)
  • lisääntynyt Suomen tunnettuus houkuttelevana matkailumaana valitussa kohderyhmässä valituilla markkinoilla 
  • paras asiantuntemus
  • vahva imago Suomessa ja ulkomailla valituilla markkinoilla
  • matkailun elinkeinopoliittisen aseman vahvistaminen 
  • PK-yritysten kansainvälistyminen
  • verkostoituminen
  • alueellisen yhteistyön tehostuminen

12) Matkoja toteutettaessa suuralueet ja alueet pyritään huomioimaan tasapuolisesti. Myös alueiden toiveet lähtömaista huomioidaan kutsuttavia matkanjärjestäjiä valittaessa.
     Matkojen yhteyteen on alueen mahdollista järjestää miniworkshop.
Matkan kohteiden tulee olla kansainväliseen markkinointiin sopivia, tutustu tuotteilta vaadittaviin vientikelpoisuuskriteereihin.
Vastaanottava alue ja yritykset hoitavat matkaohjelman ja -järjestelyt kustannuksineen.
Visit Finland kutsuu ostajat ja maksaa heidän matkakulunsa Suomeen.
Matkojen status on ”In Association with VisitFinland.com” ja kyseistä merkkiä käytetään tutustumismatkojen viestinnässä. Myös vastuullisuus, saavutettavuus ja esteettömyys on huomioitava matkoja suunniteltaessa.

13) Matkailualalle odotetaan syntyvän jopa noin 40 000 uutta työpaikkaa 2025 vuoteen mennessä.

14) Venäjältä yöpymiset Suomessa vähentyi ja Kiinasta lisääntyi.

15) Visit Finlandin markkinointiteemat ovat:

  • suomen luonto ja sen rauhallisuus
  • luonnon laajat mahdollisuudet eri aktiviteetteihin
  • suomen kulttuurin erityislaatuisuus.
Aluejako on jaettu neljään alueeseen: Helsinki, Lappi, Järvi-Suomi, Rannikko- ja saaristoalueisiin.

16) ITB Berlin on maailman johtava matkailualan tapahtuma Berliinissä.

17) Linkki ei auennut??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti