2) Matkailusilmä, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.
3) Iso-Britanniassa, Italiassa, Ranskassa, Japanissa, Kiinassa, Hong kongissa, Etelä-Kiinassa, Kiinassa, Pekingissä, Chongqinnissä, Shanghaissa, Saksassa, Beneluxissa, Sveitsissä, Itävallassa, USA:ssa, Venäjällä ja IVY:ssä
4) Visit Finlandin päätehtäviä ovat: Suomen matkailullisen imagon kehittäminen maailmalla, markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin, laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen kehitys.
5) Facebook, instagram, twitter, e.weibo, vk.com, flickr, pinterest, youtube. Kanavien tavoitteena on:
- tavoittaa modernit humanistit verkon päämarkkinoilla, kasvattaen Suomen tunnettavuutta ja haluttavuutta matkailumaana.
- inspiroida matkailijaa harkitulla, laadukkaalla ja massasta eroavalla sisällöllä niin että se leviää mahdollisimman laajasti.
- ohjata uusia ja potentiaalisia matkailijoita VisitFinland.comiin.
- yhteisöllistää ja sitouttaa jo Suomeen rakastuneet matkailijat, jotta he tulisivat vierailemaan maahamme uudestaan.
- löytää uusia inspiraatioita ja luoda keskusteluja erilaisten uusien tahojen ja ryhmien kesken esimerkiksi matkabloggareiden.
- ideoiden ja korjaustarpeiden kerääminen matkailun tuotekehitykseen.
6) Sivusto, joka pyrkii kertomaan Visit Finlandista kaiken tarpeellisen. Sivuston tavoitteena on olla inspiraation lähteenä uusia matkailukohteita etsiville matkailijoille. Visit Finland on Finpro ry, yksikkö, joka vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämisessä.
7) Visit Finlandin kansainvälistymispalvelut: markkinoinnin perusteet valmennuskurssi, matkailuyrittäjän kansainvälistymisopas, työkaluja turvallisuuteen internet sivusto, kansainvälistymiskriteerit, modernit humanistit työpaja.
8) Imagomarkkinoiden, tuotekampanioiden ja PR- ja mediatyön avulla.
9) Vuoden 2015 imagomediamatkat:
Matkan nimi | Kohde | Aika | Markkinointiteema |
Nordic Bloggers Experience | Helsinki + useita kohteita Suomessa | tammikuu | Cultural Beat, Silence, please ja Wild & Free |
Lapp Dance – Urban Finnish Culture from South to North | Levi, Tampere, Helsinki | tammi-helmikuu | Cultural Beat |
Sibelius 150 | Tuusulanjärvi, Helsinki, Hämeenlinna | kesäkuu | Cultural Beat |
White Nights | Kuusamo | kesäkuu | Wild & Free |
The Land of 188,000 Lakes | Saimaan alue | heinä-elokuu | Silence, please |
10) Japanista: luonnonläheisiä matkailijoita
Kiinasta: seikkailunhaluisia
Saksasta: aktiivisia perheitä talvilomalle
Iso-Britanniasta: moderneja humanisteja
Italiasta ja Ranskasta: seikkailunhenkisiä luonnossaliikkujia
Venäjältä: moderneja humanisteja
11) Visit Finlandin strategian tavoitteet 2015-2018
- matkailutulojen kasvu (matkailusta kokonaistulot 16 miljardia euroa ja ulkomailta saatavat matkailutulot 5 miljardia euroa vuonna 2018)
- lisääntynyt Suomen tunnettuus houkuttelevana matkailumaana valitussa kohderyhmässä valituilla markkinoilla
- paras asiantuntemus
- vahva imago Suomessa ja ulkomailla valituilla markkinoilla
- matkailun elinkeinopoliittisen aseman vahvistaminen
- PK-yritysten kansainvälistyminen
- verkostoituminen
- alueellisen yhteistyön tehostuminen

Matkan kohteiden tulee olla kansainväliseen markkinointiin sopivia, tutustu tuotteilta vaadittaviin vientikelpoisuuskriteereihin.
Vastaanottava alue ja yritykset hoitavat matkaohjelman ja -järjestelyt kustannuksineen.
Visit Finland kutsuu ostajat ja maksaa heidän matkakulunsa Suomeen.
Matkojen status on ”In Association with VisitFinland.com” ja kyseistä merkkiä käytetään tutustumismatkojen viestinnässä. Myös vastuullisuus, saavutettavuus ja esteettömyys on huomioitava matkoja suunniteltaessa.
13) Matkailualalle odotetaan syntyvän jopa noin 40 000 uutta työpaikkaa 2025 vuoteen mennessä.
14) Venäjältä yöpymiset Suomessa vähentyi ja Kiinasta lisääntyi.
15) Visit Finlandin markkinointiteemat ovat:
- suomen luonto ja sen rauhallisuus
- luonnon laajat mahdollisuudet eri aktiviteetteihin
- suomen kulttuurin erityislaatuisuus.
16) ITB Berlin on maailman johtava matkailualan tapahtuma Berliinissä.
17) Linkki ei auennut??
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti