- Kerro pukeutumisestasi. Pukeuduitko tapahtumassa sään, tapahtuman/tilanteen ja ennalta annettujen ohjeiden mukaisesti, mm. oliko sinulla rintanimikyltti, varavaatetta jne. Jos pukeutumisesi oli puutteellista, mikä siihen oli syynä ja mitä tekisit toisin?
Minulla oli ihan sopivasti vaatetta päällä, mutta kengät osoittautuivat huonoksi valinnaksi. Kengistäni tuli vesi läpi, mutta onneksi olin pakannut toiset sukat mukaan. Rintanimikyltti oli menossa mukana. Mitä tekisin toisin? Olisin valinnut paremmat kengät jalkaan, ettei sukat olisi kastuneet ja jalat palelleet sen takia.
- Pääsitkö esivalmistelemaan tehtäväpistettäsi, mitä esivalmisteluita teit?
Kyllä pääsin. Suunnittelin, että miten kickbikeä olisi järkevin käyttää hieman pienehköllä alueella ja suunnittelimme yhdessä tehtäväpisteen ohjaajien kanssa, että olisiko kickbikekilpailu hyvä idea. Sitten lumikolalla suurennettiin hieman aluetta, että asiakkaiden olisi helpompi kääntyä radan päässä. Pääsin myös itse kokeilemaan kickbikeä, joka helpotti radan suunnittelua yms.
- Miten otit asiakkaita vastaan, tervehditkö heitä (vaikka he eivät tehtäväpisteellesi olisi tulleetkaan), yrititkö houkutella uusia asiakkaita, kerro miten palvelit asiakkaita yksilöllisesti (esim. lapset, aikuiset jne.), kannustitko asiakkaita, millainen oli elekielesi (hymy, katsekontakti jne.), käytitkö matkapuhelinta (jos käytit, mihin tarkoitukseen/missä tilanteessa)?
Pyrin tervehtimään asiakkaita ja ottamaan heidät positiivisesti vastaan. Mainostin tapahtumaa sukulaisilleni ja tuttaville. Houkuttelin myös asiakkaita kokeilemaan kickbikeä. Ja aikuisia ja lapsia palvelin niin, että kerroin heille säännöt ja asiat mitä kannattaa ottaa huomioon kickbikeä kokeillessa. Lisäksi, jos hieman pienempiä lapsia tuli kokeilemaan kickbikeä, niin menin tukemaan heitä, etteivät
he kaatuisi pyörällä. Ja otin aina asiakkaaseen katsekontaktin ja hymyilin varsinkin silloin, kun kommunikoin heidän kanssaan tai tervehdin heitä. Kannustin heitä, jotka osallistuivat kisaan. Kehuin ja kannustin lapsia ja huomasin, että se innosti heitä.
- Kysyitkö asiakkailta palautetta?
En itseasiassa kysynyt.
- Tutustuitko etukäteen fb-sivuille laitettuun materiaaliin, mm. oman tehtäväpisteen vastuut/turvallisuus? Jos et tutustunut, niin miksi et?
Kyllä, luin ne huolellisesti.
- Olitko aktiivinen, oliko toimintasi asiakkaita arvostavaa/miten asiakkaiden arvostus näkyi toiminnassasi? Jaksoitko olla aktiivinen / asiakaspalveluhenkinen koko tapahtuman ajan?
Olin aktiviivinen ja keskityin siihen, että puheeni kuulostaa kohteliaalta ja arvostavalta. Ja kyllä jaksoin olla yllättävän aktiivinen loppuun asti, vaikka märät sukat ja kylmettyneet jalat hieman häiritsi.
- Miten huolehdit turvallisuudesta?
Juuri esimerkiksi sillä, kun pieniä lapsia tuli kokeilemaan kickbikeä, niin menin heidän vierelleen ja pidin kiinni lapsesta ja pyörästä, ettei sitten tapahtuisi minkäänlaista vahinkoa. Ja kysyin myös hieman vanhemmiltakin lapsilta, että haluavatko he minun auttavan ja tarkistin myös lasten vanhemmilta, että voivatko he mennä yksin.
- Osallistuitko työpisteesi tai muuhun loppusiivoukseen / mitä teit?
Osallistuin purkamaan työpisteen viemällä pyörät ja änkkärikyltit pois.
- Millaista oli / miten sujui yhteistyö toimipisteesi muiden työntekijöiden kanssa?
Oli mukavaa ja yhteistyö sujui tosi hienosti.
- Noudatitko sovittuja työaikoja (esim. ruokatauon suhteen) ja sovitko työpisteesi vastuuhenkilön kanssa, jos jouduit poistumaan paikalta?
Kyllä noudatin ja kyllä sovin myös sopivan ajan ruokailulle vastuuhenkilön kanssa. Kysyin myös, että voinko käydä vaihtamassa kuivat sukat jalkaan ja se oli ok.
- Toimitko hyvien käyttäytymistapojen mukaisesti? Miten hyvät käyttäytymistavat näkyivät toiminnassasi?
Kyllä toimin. En kiroillut ja tervehdin ja keskustelin asiakkaiden kanssa.
- Olitko oma-aloitteinen ja aktiivinen? Miten oma-aloitteisuus ja aktiivisuus näkyi toiminnassasi?
Yritin olla oma-aloitteinen. Kysyin vastuuhenkilöiltä, että mitä voin tehdä ja voinko tehdä sitä ja tätä.
- Mitä opit?
Opin uusia asioita asiakaspalvelusta. Ja myös sen, että kannattaa valita hyvät kengät ja varusteet matkaan.
Hei Jenica, hieno blogikirjoitus :) Hyvin olit pohtinut kaikkia asioita ja hienosti toimit tapahtuman aikana ja autoit asiakkaita. Hyvää on aina myös se, että oppii tapahtumista jotain. Se vie asioita eteenpäin. Hienoa! t.Päivi
VastaaPoista