Miten asiakkaan ja työntekijän turvallisuus on huomioitu?
Tiedän työpaikkani tarkan osoitteen ja osaan tehdä hätäilmoituksen yleiseen hätänumeroon 112 ja opastaa esim. palokunnan paikalle.
Minulla on EA1-kortti, joten osaan tarvittaessa auttaa sairaskohtauksen saanutta asiakasta tai työntekijää. Esim. jos henkilö valittaa rintakipua tai painon tunnetta keskellä rintakehää saattaa kyseessä olla sydäninfarkti. Kysyn ensiksi henkilöltä, että onko hänellä nitroja. Jos hänellä on nitroja, niin kehoitan häntä laittamaan sen kielen alle. Muulloin annan hänelle puolikkaan aspiriinin ja soitan nopeasti ambulanssin.
Tiedän lähimmät alkusammutusvälineet ja ensiaputarvikkeet. Osaan käyttää alkusammutusvälineitä.
Jätteet ja palava materiaali säilytetään lukituissa tiloissa.
Tupakoitsijoille on omat paikat sekä pöydissä on palamattomat kannelliset tuhkakupit.
Vaaran uhatessa tiedän poistumistiet ja kokoontumispaikat.
Noudatan turvallisia työtapoja:
- ilmoitan havaitsemastani riskitekijöistä esimiehelleni esim. rikkoutuneesta tuolista.
- huolehdin siivouksen säännöllisyydestä. ;saavutetaan ja ylläpidetään hyvä hygieniataso.
- jos näen esim. vettä lattialla menen heti kuivaamaan sen ;näin vähennän liukastumisvaaraa.
Kirjoitin tehtävän minä-muodossa, mutta asiathan koskevat myös muuta henkilökuntaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti