31 tammikuuta 2018

Markkinointiviestinnän työssäoppi Hotelli Emiliassa

Olen saanut tehtäväkseni päivittää Hotelli Emilian facebook sivuja 2 kertaa viikossa.
Laitan facebookkiin kuvia, videoita ja hieman tekstiä.

Toinen tehtäväni on markkinoida hotellin minibaarit uudelleen. Teen mainoksen, jonka muokkaamiseen käytän erilaisia internetsivuja. Ja pidän mielessäni kohderyhmän, kenelle ja mille ikä/asiakasryhmälle markkinoin minibaaria heidän mahdollisten toiveidensa huomioonottaen.

Seuraan myös joka päivä, kun facebookkiin on julkaistu jotain, että kuinka monen ihmisen julkaisu on tavoittanut ja kuinka moni tykkää julkaisusta, jonka avulla mietin jatkoa varten, että miten saisin usemman ihmisen tavoitettua julkaisuilla.
Esim. lisäämällä videon, koska ne kiinnittävät selkeästi ihmisen huomion paremmin kuin pitkät tekstit.

Keksin itse aiheet, joita julkaisen facebookissa, mutta toki olen myös kysynyt muilta työntekijöiltä, jos heillä olisi jotain ideoita mitä heidän mielestään facebookissa olisi hyvä olla.

Olen myös tehnyt itselleni wordiin viikkosuunnitelman, johon olen suunnitellut alustavasti, että mitä julkaisen milloinkin facebookkiin.
Viikkosuunnitelman avulla on helpompi sitten myöhemmin julkaista tietty julkaisu tiettynä päivänä.

Canva nimisellä sivulla teen mainoksen ja kuvia etsin Pixabay nimiseltä sivustolta. Molemmat nettisivut olivat minulle aivan uusia, joten olen päässyt harjoittelemaan, että mitä kaikkea niillä pääsee tekemään.

Yläpuolella esimerkkinä, minkätyylinen tämä minibaarin markkinointiprojekti on. Eli teen mainospohjan ja kirjoitan uudistuneet edullisemmat minibaari hinnat mainokseen. Kuvan olisi hyvä olla jokin, joka kiinnittää asiakkaan huomion ja jos keksii jonkun sloganin, niin ihmiset kiinnittäisi enemmän huomiota mainokseen ja uusiin hintoihin. 

Teen erilaisia mainoksia ja taustoja ja yhdessä päätämme projektin antajan kanssa, että mikä on paras ja missä on vielä hiomista. 


Lisäksi olen videoinut huoneita ja kokoustiloja nopeutettuna ja hidastettuna Hyperlapse nimisellä sovelluksella, joka oli myös aivan uusi sovellus.

Tutkailin hotellin facebook sivuja ja katsoin, kuinka monta henkilöä ja missä ajassa jokin julkaisu voisi tavoittaa ja kuinka paljon se maksaisi.

3€/pv, joka on facebookin mukaan suositeltu budjetti, niin saisi arviolta 3-5 klikkausta päivässä. Mainosta näytettäisiin jatkuvasti käyttäjien uutisissa alueella Hämeenlinna.

1 kommentti: